Методична скарбничка

Збірник календарно-тематичних планувань з української мови та літератури на 2023-2024 н.р.


https://www.schoollife.org.ua/zbirnyk-kalendarno-tematychnyh-planuvan-z-ukrayinskoyi-movy-ta-literatury-na-2023-2024-n-r/?fbclid=IwAR0Edm2hU9F5VLhh64I50D2vikuZHdyeu_9yrHzYn79x8_tY-RPycMoEXS0










Якщо хочеш, щоб люди збудували  корабель,
  не наказуй їм іти в ліс та заготовляти деревину.
 Зроби так,  щоб вони полюбили море.
                                                            Антуан де Сент-Екзюпері


Творчість - це все, що нас оточує. Насамперед, це процес і результат творчої діяльності: культура, мистецтво, знання, праця, краса. Творчий учитель - "це той, хто відкриває, умудряє, і підбадьорює" (Н. Рерих).

 Притча про майстра.

             Якось увечері зібралися разом музичні інструменти: скрипка, саксофон, труба, сопілка і контрабас. І виникла між ними суперечка: хто краще за всіх грає?
               Кожен інструмент почав виводити свою мелодію, показувати свою майстерність. Але виходила не музика, а жахливі звуки. І чим більше старався кожен із них, тим потворнішою була мелодія.
               Але з'явилася людина й одним помахом руки зупинила ці звуки, сказавши «Друзі, мелодія – це одно ціле. Нехай кожний прислухається до іншого і побачите, що вийде».
              Людина знову махнула рукою, і спочатку несміливо, а потім усе краще зазвучала мелодія, у якій було чути смуток скрипок, ліричність саксофона, оптимізм труби, ніжність сопілки, величність контрабаса. Інструменти грали. А мелодія все звучала і звучала, поєднуючи звуки в єдине ціле.
            Як важливо, щоб оркестром хтось диригував! Досягнення гармонії можливе тоді, коли всі об'єднані єдиною волею.

              Такими майстрами, шановні вчителі, є ви, а інструментами – наші учні.
                Ми з вами, хочемо того чи ні, є вчителями нового століття, і всі, я переконана, ціле життя працюватимемо, щоб навчання було ефективним і плідним, стало радістю і задоволенням.
Учителю

-       Навчай цікаво, радісно, доступно, нестандартно, творчо;
-       Розвивай допитливість, увагу, уяву, фантазію, мислення;
-       Навчання організовуй індивідуально, диференційовано, різнорівнево;
-       Виховуй в умовах доброзичливості, вимогливості, взаємоповаги;
-       Впроваджуй активні та інтерактивні методи та прийоми, інноваційні технології

ПАМ’ЯТКА ТВОРЧОГО ВЧИТЕЛЯ
Пам’ятка – це предмет духовної або матеріальної культури минулого, унікальний об’єкт природи чи цивілізації, який становить наукову, пізнавальну, або естетичну цінність.
Учителем є людина, яка навчає інших людей (своїх учнів), передає ним певні знання, а також пам’ятки  про життя.
Творчим учителем вважається особистість, яка характеризується високим рівнем педагогічної креативності, відповідним рівнем знань предмета, який викладає, набутими психолого-педагогічними знаннями, уміннями та навичками, які, за сприятливих для педагогічної творчості учителя умов, забезпечують його ефективну педагогічну діяльність із розвитку потенційних творчих можливостей учнів.
Якщо Ви прагнете бути творчим учителем, скажіть собі:
·         Я маю творчий потенціал.
·         Я хочу реалізувати його.
·         Я певен, що мені все вдасться.
·         Я схильний ризикувати.
·         Я вмію бачити проблему і можливості її розв’язання.
·         Я маю критичне і гнучке мислення.
·         Я можу «вимкнути» в собі внутрішнього критика, якщо він мені заважатиме.

Професійному вдосконаленню і творчій діяльності педагога
сприяють такі чинники:
1. Інтерес до змісту діяльності.
2. Суб’єктивна привабливість спілкування з дітьми.
3. Високий рейтинг професіоналізму у структурі цінностей особистості.
4. Достатньо високий рівень самооцінювання і рівень домагань.
5. Можливості для самореалізації.
6. Престиж педагогічної діяльності.
7. Хороші умови праці.
8. Перспектива професійного росту.
9. Позитивне стимулювання діяльності.
http://mishakokhanych.com/pamyatka-tvorchogo-vchytelya/#more-789
Урок  – це дзеркало загальної педагогічної культури вчителя, мірило його інтелектуального скарбу, показник його кругозору, ерудиції.
Сухомлинський В.О.

17 ПОРАД, ЯКІ ДОПОМОЖУТЬ “ЗАХОПИТИ” 
УВАГУ УЧНІВ


Є досить багато способів, які допоможуть “пробудити” ваших вихованців. Наведений нижче список включає в себе деякі підказки, комбінуючи і використовуючи які, ви зможете постійно тримати учнів в тонусі, а також відволікати їх від навчального процесу. Ці поради можуть бути особливо корисні в молодшій і середній школі.

1. На перерві намалюйте смішний малюнок на дошці або дайте це зробити дітям. Якщо дитина правша, то нехай малює лівою рукою і навпаки.

2. Напишіть на дошці три цитати, які здаються не пов’язаними один з одним. Нехай діти з’ясують, як вони між собою пов’язані і яка їхня суть.

3. Використовуйте музику. Нехай учні вгадують звуки природи і т.п.

4. Носіть костюм і надихайте дітей це робити. Наприклад, краватка або метелик сприятимуть підвищенню дисципліни і зможуть привнести нотку інтересу до процесу навчання.

5. Попросіть учнів визначити ставлення слів або фраз до уроку. Зробіть картки зі словами і роздайте так, щоб діти змогли розшифровувати їх, відтворити відповідне слово або фразу.

6. Прив’язуйте будь-який вид активності до часу. Таким чином, діти будуть працювати набагато ефективніше. Призначте учня, який буде дзвонити, наприклад, в невеликий дзвіночок, коли час на виконання того чи іншого завдання закінчиться.

7. Знімайте дітей в дії. Навіть рутинні завдання здадуться учням більш цікавими, коли вони знаходяться в об’єктиві.

8. Дайте учням список ключових позицій теми. Ті тонкощі теми, які були розглянуті, повинні бути викреслені зі списку.

9. Якщо учні повинні конспектувати ваш розповідь, то залиште їм на дошці список тих же ключових моментів, які є вкрай важливими при вивченні теми.

10. Роздайте фотографії людей або вчених, пов’язаних з темою або тих, які пов’язані з попередньою темою. Нехай учні спробують згадати / вгадати їх імена або ж назвати досягнення того чи іншого вченого.

11. Якщо діти починають шуміти, починайте рахувати вголос. Скільки ви встигли прорахувати, на скільки вони і залишаться після уроків. Зазвичай це не може тривати довше 5 секунд, так як нікому серед учнів не хочеться залишатися після уроків.

12. Підготуйте презентацію по темі, а ще краще доручіть учням це зробити.

13. Не забувайте використовувати рольові ігри на ваших уроках. Наприклад, учні можуть підготувати невеликі доповіді про того чи іншого вченого/відомої постаті і представити факти від першої особи. Учні проявлять свою акторську майстерність і дізнаються багато нового. Можна використовувати незвичайний зовнішній вигляд. (Капелюх, костюм і т.д.)

14. Не змушуйте дітей робити що-небудь, а надавайте їм часткову свободу вибору. Наприклад, “Ти будеш витирати дошку або поллєш квіти?”, “Ти хочеш вирішити приклад самостійно або у дошки?”, “Ти підготуєш доповідь про життя Хемінгуея або про одну з його найвідоміших повістей?”

15. По можливості намагайтеся на уроці частіше звертатися до кожного учня, здійснюючи постійний «зворотній зв’язок» – корегуйте незрозуміле або неправильно зрозуміле.

16. Намагайтеся зробити початок кожного уроку цікавим: використовуйте музичні фрагменти, ігрові та змагальні форми, гумористичні хвилинки.

17. Включайте учнів у колективну діяльність через організацію роботи в групах: використовуйте ігрові та змагальні форми, взаємоперевірку, колективний пошук вирішення проблеми, метод проб і помилок, допомога один одному.
Учитель Шевченко О.В. представила на сайті освіта.ua http://ru.osvita.ua/school/method/technol/6623
Урок-програму.
Модель программы воспитания гражданина.
·         Имей сердце, имей душу, - и будешь человек во всякое время. (Без души просвещеннейшая умница - жалкая тварь. Невежда без души зверь).
·         Истинное почтение необходимо заслужить (гораздо честнее быть без вины обойдену, нежели без заслуг пожаловану).
·         Всегда будь доволен собой, ежели случится выручить добычу из рук порока.
·         Наличные деньги - не наличные достоинства. Золотой болван - всё болван.
·         Почтения достоин только тот, кто в чинах не по деньгам, а в знати не по чинам.
·         Нельзя не любить правил добродетели: они способ к счастью.
·         Дурное расположение людей, недостойных почтения, не должно быть огорчительно.
·         Прямую цену уму даёт благонравие.
·         Разве тот счастлив, кто счастлив один?
·         Совесть всегда остерегает прежде, как судья наказывает.
·         Степень знатности расчитываю я по числу дел, которые господин сделал для отечества.
·         Всякий найдёт в себе довольно сил, чтоб быть добродетельным!



Цікава методика 
Один відомий методист Тихомиров розробив дуже ефективну методику, яка допомагає багатьом педагогам успішно боротися з неписьменністю школярів. Чисто практично ця теорія полягає в наступному: запропонуйте дитині прочитати довільний текст не так, як ми зазвичай говоримо, а буквально - так, як пишемо. Цей прийом називається орфографічним читанням. Не потрібно боятися, що дитина стане завжди говорити так, як читає. Він цілком усвідомлює, що те, як ми пишемо, відрізняється від того, як ми говоримо. Дитині треба розбити слова на склади і промовляти слова, виділяючи їх складові частини, але робити це потрібно досить швидко. При виконанні цієї вправи у дитини задіюються відразу три види пам'яті: моторна, слухова і зорова.

****************************************************************
«Если жизнь преподнесла вам лимон, выжмите из него лимонад».

Одного разу всесвітньо відомий скрипаль Оле Булль виступав з концертом. І раптом струна його скрипки обірвалась. Він не розгубився, а просто закінчив мелодію на трьох струнах.
Таке життя, воно змушує нас закінчувати мелодію і на трьох струнах, коли одна виходить із ладу. Щастя, долі вам зичу, дорогі учителі! 
Знайдіть себе і будьте собою. Пам’ятайте, що на Землі нема другої такої людини, як ви.
Якщо ти не можеш бути сосною на вершині пагорба, будь деревцем у долині; але ж тільки будь найкращим деревцем біля джерела! Будь кущиком, якщо ти не можеш бути деревом. Якщо ти не можеш бути кущиком, будь травинкою і зроби дорогу щасливішою. Виграємо ми чи програємо — не так важливо. Проявляй усе краще, що в тобі є. Знайди себе і будь собою!

*********


Мнемоніка  у перекладі з грецької мови означає “ мистецтво запам’ятовування “. Це система особливих засобів, що полегшують запам’ятовування й збільшують обсяг пам’яті.
Щоб запам’ятати букви, що входять до складу “ дев’ятки “ корисно завчити фразу: Де Ти З’їСи Цю Ча Шу Жи Ру ?

А 
у таких висловах названі приголосні звуки:
- сонорні “ Ми ви ни ли рій “;
- глухі “ Усе це ка фе “ Птах і ча ша ” ” ;
- губні “ Ма впа Буф “ ;
- зубні “ Де ти з’їси ці ли ни “ ;
- шиплячі “ Шче їж джу “ ;
- свистячі “ Сце їз дзу “ ;
Кількість ком завжди на одну менше, ніж є однорідних членів, і ще на стільки менше , скільки є одиничних сполучників чи, або, та ( - і ), і ( й ). А щоб не забути цих сполучників, запам’ятай: чи або та і коми ковтає.
http://refs.in.ua/zakoni-movi-zbagnuti-yiyi-tayemnicyu-prochitati-istoriyu-sliv.html
Мнемонічні прийоми запам’ятовування

Індивідуальні особливості пам’яті
Люди відрізняються за такими особливостями пам’яті:
· готовністю до відтворення – як швидко та легко людина може пригадати необхідну їй інформацію;
· точністю запам’ятовування (відповідністю відтвореної інформації тому, що запам’ятовувалося);
· міцністю запам’ятовування (тривалість і збереження засвоєної інформації);
· швидкістю запам’ятовування (кількістю повторень та витраченим часом, які необхідні для запам’ятовування нової інформації);
· тривалістю запам’ятовування (здатністю правильно відтворювати набуту інформацію максимально тривалий час);
· переважанням того чи іншого виду пам’яті за характером психічної активності;
· домінуючими прийомами запам’ятовування.
Мнемоніка – наука про пам’ять, яка виникла понад дві тисячі років тому. Вона пов’язана з ім’ям давньогрецького поета і філософа Симоніда Кеоського, який вигадав для запам’ятовування особливу образну систему. Усе, що потрібно було запам’ятати, Симонід запропонував розміщувати у кімнати уявних будинків і за необхідності вилучати звідти потрібну інформацію. Цією системою користувалися Цицерон, Квінтіліан, Наполеон та багато інших видатних людей. Вони подумки зводили будинки, вулиці і навіть цілі міста, у які розміщували різноманітну інформацію (з географії, астрономії, математики тощо).
Мнемотехніка – це сукупність способів або прийомів, що полегшують запам’ятовування необхідної кількості інформації, і ґрунтуються на законах асоціації.
До таких прийомів, наприклад, відносять відому російську фразу: “Каждый охотних желает знань, где сидят фазаны”. За допомогою цієї фрази можна легко відтворити правильну послідовність кольорів веселки.
Де ти з’їси ці лини – прийом для запам’ятовування зубних звуків.
Мавпа буф – прийом для запам’ятовування правила про вживання апострофа після літер на позначення губних приголосних.
Вус пуми – прийом для запам’ятовування пізнавальних психічних процесів (відчуття, уява, сприймання, пам’ять, увага, мислення, мовлення).
Вперед – прийом для запам’ятовування емоційно-вольових психічних процесів (воля, почуття, емоції).
6. Розвиток пам’яті
Для розвитку пам’яті важливим є формування вміння запам’ятовувати та відтворювати. Високий рівень розвитку досягається, якщо:
· наявний мотив до запам’ятовування, чітко сформулювати, що і як запам’ятати;
· ставиться мета запам’ятати надовго;
· використовуються смислові опори, мислені співвіднесення і смислові групуванням – хто добре осмислює, той добре запам’ятовує і пам’ятає довго;
· великий обсяг інформації вивчається за смисловими частинами: варто при цьому використовувати прийоми аналізу матеріалу (скласти план розділу, класифікувати інформацію, систематизувати її, згрупувати, порівняти з набутою раніше, утворити асоціативні ланцюжки);
· кількість повторень не перевищує ту кількість, яка необхідна для першого відтворення інформації;
· вивчення триває одну годину сім днів, а не сім годин за один день;
· вивчення точних наук чергується з гуманітарними, тобто після математики вивчають історію, після фізики – літературу, оскільки пам’ять любить різноманітність;
· здійснюються записи, зображуються схеми й діаграми, кресляться графіки, зображуються карикатури, відбувається порівняння з раніше вивченим;
· перше повторення здійснюється не пізніше, ніж за 40 хв після запам’ятовування інформації.
Можливості кращого запам’ятовування інформації значно посилюються, якщо пам’ять тренувати. Психологи пропонують систематично виконувати такі вправи:
1. Уважно подивіться на предмет, пейзаж або людину впродовж 5 с і якомога краще запам’ятайте обраний об’єкт. Заплющіть очі, намагаючись досягти максимально чіткого, яскравого й детального зображення об’єкта. Подумки поставте собі запитання про подробиці обраного об’єкта і спробуйте на них відповісти. Відкрийте очі й порівняйте уявний образ з оригіналом. Виконуйте вправу, доки не досягнете результату.
2. Викиньте на стіл 4 сірники. Протягом 5 с подивіться на них і запам’ятайте їх розташування. Вийдіть в іншу кімнату і спробуйте відтворити правильне розташування сірників на папері. Якщо це вдалося, щодня додавайте по одному сірнику, доводячи кількість до 14. Якщо ви легко впоралися із завданням, можете його ускладнити – необхідно запам’ятовувати розташування не тільки сірників, а й їхніх голівок.
3. Уголос проговоріть будь-який арифметичний ланцюжок (наприклад, від чотирьох відняти три, додати десять, помножити на три, відняти сім і т.д.). Тепер подумки виконайте ці нескладні обрахунки – таким чином, вам необхідно буде пригадати все, що ви сказали попередньо.
4. Покладіть на стіл 7 дрібних предметів, уважно подивіться на них і запам’ятайте. Вийдіть в іншу кімнату і спробуйте описати на папері все, що ви запам’ятали. Якщо це вдалося, щодня додавайте по одному предмету (кількість об’єктів не повинна перевищувати 15).
5. Огляньте кімнату і запам’ятайте все, що в ній знаходиться. Вийдіть в іншу кімнату і спробуйте описати на папері все, що ви запам’ятали.
6. Увечері, перед сном, протягом 7-10 хв. швидко відтворіть ланцюжок основних подій дня із пригадуванням образів людей, з якими зустрічалися, їхніх імен, прізвищ, телефонів, одягу, аксесуарів, змісту розмов тощо. Намагайтеся чітко й детально відтворити все, що бачили, чули і відчували саме у тій послідовності, у якій це відбувалося.
7. Для розвитку словесної пам’яті варто вивчати європейські мови, для зорової – східні.
http://studopedia.su/5_6762_mnemonichni-priyomi-zapamyatovuvannya.html

Кроссенс

Кроссенс  – асоціативна головоломка нового покоління. Слово «кроссенс» означає  «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд», яке в перекладі з англійської мови  означає  «перетин слів».
            Цей вид головоломки винайшли зарубіжні педагоги в 2002 році. Ідея  належить письменнику, педагогу і математику Сергію Федіну і доктору педагогічних наук, філософу і художнику Володимиру Бусленко.  Ідея кроссенса проста, як і все геніальне. Це  асоціативний ланцюжок, що складається з дев'яти    картинок.
Зображення розташовують так, що кожна  картинка має зв'язок із попередньою і наступною,  а центральна поєднує за змістом зразу декілька зображень. Завдання того, хто розгадує кроссенс – знайти асоціативний  зв'язок  між сусідніми (тобто тими, що мають спільний бік) картинками. Зв’язки в головоломці можуть бути і поверхневими, і глибокими.
Розвиваючий метод кроссенс.

Читати кроссенс потрібно зверху вниз і зліва направо ,далі рухатися тільки вперед і закінчувати на центральному 9 квадраті, таким чином виходить ланцюжок загорнутий  «равликом». Почати можна як з першої, так і з будь впізнаваної картинки. Центральним є квадрат з номером 9. За бажанням автора, він може бути пов'язаний за змістом з усіма зображеннями в кроссенсі . Зазвичай же потрібно встановити зв'язки по периметру між квадратами 1-2, 2-3, 3-4, 4-5, 5-6, 6-7, 7-8, 8-9, а також по центральному хресту між квадратами 2- 9, 6-9, 8-9 і 4-9.Ваше завдання - пояснити кроссенс, скласти розповідь - асоціативний ланцюжок, за допомогою взаємозв'язку зображень. Дев'ять зображень розставлені таким чином, що кожна картинка має зв'язок з попередньою і наступною, а центральна об'єднує за змістом відразу декілька. Зв'язки можуть бути як поверхневими, так і глибинними, але в будь-якому випадку це відмінна вправа для розвитку логічного і творчого мислення.
Застосування кроссенса на уроці:
-         Вступні - які дозволяють створювати атмосферу доброзичливості, довір’я
-         Основні (ключові)- під час яких розв’язується основна проблема (обговорення, інтерактивні лекції, мозковий штурм , рольові ігри)
-         Завершальні підсумкові (сенкан, вернісаж)
-         Допоміжні (енерджайзери) – включають тоді, коли необхідно зняти напругу, змінити вид діяльності, перейти з одного етапу до іншого.


Дотримання порядку застосування активних методик дозволить  спланувати своє заняття  більш ефективним, цікавим для слухачів.

Мета  використання кроссенса:
- перевірка домашнього завдання (за допомогою кроссенса розповісти про матеріал минулого уроку, функція опорної образної схеми);
- формулювання теми уроку, постановка мети уроку (знайдіть зв'язок між зображеннями і визначте тему уроку; визначте, що ми будемо робити);
- розкриття інформаційного блоку теми, пошук проблеми (види, причини, риси, наслідки чого-небудь в образах і символах);
- узагальнення матеріалу, закріплення (кроссенс складається із зображень, які з'являлися в ході уроку на різних етапах, учні по ним узагальнюють матеріал і роблять висновок);
-організація групової роботи (складання кроссенса на задану тему із запропонованих зображень, порівняння кроссенсов груп);
 - творче домашнє завдання (складання кроссенса в друкованому або електронному вигляді на задану тему);
- побудова структури уроку (дев'ять елементів кроссенса можуть містити в собі послідовне відображення структури уроку з ім'ям, метою або проблемою в середині).

                     При створенні кроссенса можна скористатися таким  алгоритмом:
1.    Визначити тематику(загальну ідею).
2.    Вибрати  8-9 елементів (образів), що мають відношення до теми.
3.    Найти зв'язок  між елементами.
4.    Визначити послідовність елементів за типом зв’язку «хрест» і «основа».
5.    Сконцентрувати значення в одному елементі (центр – 5-й квадрат).
6.    Виділити  відмінні риси, особливості кожного елемента.
7.    Підібрати картинки, що ілюструють вибрані елементи (образи).
8.     Замінити вибрані прямі  елементи (образи) і асоціації непрямими,  символічними картинками.
9.    Побудова асоціативного зв’язку між образами елементів.
            Для полегшення створення  кроссенса зручно спочатку кожен квадрат заповнити словом (словосполученням) із вибраної теми, а потім замінити його асоціативною картинкою.
             Оскільки основне значення кроссенса – це певна загадка, ребус, головоломка, то він є гарною формою  нетрадиційної перевірки знань із теми. 
 Кроссенс можна запропонувати учням як творче домашнє завдання.
              Для вчителя кроссенс
1.    це  спосіб поглибити розуміння вже вивченого шкільного поняття (явища, теми);
2.    це можливість показати неординарне практичне застосування знань і зв'язок вивченого з життям;
3.     це можливість встановити  міжпредметні зв’язки з іншими шкільними дисциплінами.

         Кроссенс є прекрасним засобом розвитку  логічного і творчого мислення учнів.
                       Для ефективного застосування методу «кроссенс» , зокрема щоб охопити весь необхідний обсяг матеріалу і глибоко його вивчити (а не перетворити технології на безглузді «ігри заради самих ігор»), педагог повинен старанно планувати свою роботу, щоб:
1.    дати завдання учням для попереднього підготування: прочитати, продумати, виконати самостійні підготовчі завдання;
2.    відібрати для уроку або заняття такий матеріал, який би  давав учням «ключ» до освоєння теми;
3.    дати учням час подумати над завданням, щоб вони сприйняли його серйозно, а не механічно або «граючись» виконали його;
4.    на одному занятті можна використовувати одну (максимум — дві) вправи, а не їх калейдоскоп;
5.    дуже важливо провести спокійне глибоке обговорення за підсумками завдання,  зокрема акцентуючи увагу й на іншому матеріалі теми, прямо не порушеному в кроссенсі;
6.    проводити швидкі опитування, самостійні домашні роботи з різноманітних матеріалів теми, які не були пов'язані із завданням.
                    
Кроссенс
Е.Хемінгуей "Старий і море"

Головна ідея - _______________________________________________________________________

Вітрило - Співвідноситься з вітром, уособлює мінливості долі
Рибина –
Мета, ціль людини, її вдача, сенс життя
Човен –
 самотність
Хлопчик –
Друг, надія на майбутнє, продовження життя, єднання поколінь 
Рибалка –
людина-борець;
досвідчена, мудра, сильна духом і вольова людина
Море –
Буття,сповнене пристрасті, випробувань, поразок, хвилювань, перемог. Образ стихії що несе лихо і смерть. Сама вічність.
Леви –
символ щасливих миттєвостей, пам'ять про пережиту боротьбу й готовність знову ставати до бою за життя..
Старий –
 знак праведності, божественного благословення. Символ найвищої істини
Акули-
Навколишнє зло: заздрощі, плітки , зрада

  кроссенс "Характеристика головного героя"


Філософ і романтик
Чесний працівник
Оптиміст і гуманіст
Витривалий і сильний фізично
САНТЬЯГО
Любить хлопчика і прагне передати йому свій досвід
Сильний духом
Вправний, досвідчений рибалка
Любить і розуміє природу







Пояснення кроссенса на тему «Походження та розвиток людини».

1 - Початком живого є клітина;
2 - як будь-який живий організм людина теж складається з клітин;
3 - розвиток людини починається у водному середовищі, саме у воді відбувається еволюційне становлення простих одноклітинних організмів у складні багатоклітинні;
4 - науково обґрунтував еволюційні ідеї англійський  вчений Ч. Дарвін;
5 - одна з праць Ч. Дарвіна - «Походження людини»;
6 - але у своїй праці Ч. Дарвін вказав лише біологічне становлення людини, не торкнувшись соціального і культурного розвитку, важливу роль в якому грає інтелект;
7 - саме через розвиток інтелекту, формування досвіду і передачу його іншим поколінням відбувається всебічний розвиток людини;
8 - розвиток людини можна порівняти з квітучим, плодоносним деревом;
9 - «плоди дерева» - знання людини ведуть до гармонії, відображеної символічно на малюнку Леонардо да Вінчі Вітрувіанська людина.

Як тільки Ви оволоділи «базовим» рівнем пояснення кроссенса, перед вами вихід на новий рівень: виділення елементів, що мають 3 і більше зв'язків (хрест, основа).
Більш високий рівень це заміна прямих образів і асоціацій на непрямі, символічні, тоді кроссенс необхідно розгадати, а не пояснити!

http://slovomir.livejournal.com/tag/%D0%BA%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B5%D0%BD%D1%81%D1%8B
Написання фанфіків – один із способів розвитку активної творчості сучасного школяра
Одним із найважливіших завдань, які ставить перед собою учитель-словесник, є розвиток креативності, творчої уяви учнів, уміння образно й оригінально висловлювати свої думки, що, безперечно, формує життєву позицію, яка базується на високих моральних якостях. Саме на уроках словесності у дітей формується розуміння істинної вартості життєвих цінностей. Творчий учитель завжди виходить за рамки програми, підручника, прагне бачити у вихованцях однодумців, небайдужих, зацікавлених людей – своїх помічників і продовжувачів. Сьогоднішній  учень має необмежені можливості для отримання  інформації. У мережі Інтернет можна знайти відповідь на будь-яке питання. І це чудово!..  Якби  не існувало потреби оцінювання знань. Оскільки одна із остаточних цілей навчання – підготовка кваліфікованих спеціалістів, розумних, творчих. Тому така необхідність була і буде завжди – інакше неможливо визначити  рівень навченості, набутих умінь і навичок. Важливо, щоб потрібна інформація не проходила повз свідомість майбутнього фахівця, а відкладалася в пам`яті, сприяла набуттю професійного досвіду. Ось чому поряд із позитивом, прогресом, який несе Інтернет, незмінно  іде негатив – можливість для не дуже чесних людей привласнювати чужі інтелектуальні та творчі здобутки. Сучасному учителю нерідко важко визначити авторство запропонованої дитиною творчої роботи, літературного твору тощо. Який би педагог не був обізнаний, яку б гарну пам`ять не мав, його можливості не безмежні, учитель фізично не в силі утримати в голові все те, що дає Інтернет. Тому  талановито й оригінально виконані традиційні творчі домашні роботи сьогодні не завжди є показниками обдарованості тих, хто подає їх на перевірку вчителю.
У листі Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін» визнано домашній контрольний твір не обов`язковою формою контролю з української літератури, бо    « в сучасних умовах завдяки розвитку інформаційних технологій і рівню володіння ними учнями написання домашнього контрольного твору, який потім має перевірити учитель, перетворюється на формальність і не дозволяє об`єктивно визначити знання учнів з певної теми». Міністерство рекомендує обрати фанфік як форму домашньої творчої роботи. Оскільки це унеможливить списування і сприятиме самостійній роботі учнів.
Фанфік останнім часом став дуже поширеним різновидом творчості серед шанувальників популярних творів мистецтва.
Фанфік, або фенфік ( від англ. fan – шанувальник і fiction – художня література) – текст (або літературний твір), у якому використано ідеї, сюжет, персонажі оригінального твору (літературного чи кінематографічного). Фанфік може бути продовженням, передісторію, пародією, «альтернативним всесвітом», кросовером ("переплетінням" кількох творів) тощо.
У шкільній практиці доречно використовувати такі жанри фанфіку:
Екшен, Екшн (Action) — фанфіки з динамічним сюжетом. Стосункам між персонажами приділено небагато уваги.
Альтернативні реальності (Аlternate universe) –автор створює неіснуючий ні в реальності, ні в канонічному творі всесвіт, зберігаючи при цьому героїв з канону.
Гумор (Humour) — гумористичний фанфік.
Пародія (Parody) — комічне або сатиричне наслідування оригінального твіру.
POV (Point of view) — розповідь від першої особи.
Смарм (Smarm) — фанфік, у якому герої розуміють важливість дружби. Натяки на романтичні або сексуальні відносини з іншим персонажем відсутні.
Фанфіки можна класифікувати за розміром:
Максі (Max) — дуже великий фанфік, часом більший за середній роман. Приблизно від 70 машинописних сторінок.
Міді (Midi) — фанфік середнього розміру. Приблизно від 20 до 70 машинописних сторінок.
Міні (Min) — маленький фанфік. Розмір від 1 машинописної сторінки до 20.
Драббл (Drabble) — коротка історія на 100 слів, яка має підтекст і/або несподіваний кінець.
Віньєтка (Vignette) — дуже коротка історія, котра включає якусь одну думку (опис почуттів, внутрішній монолог, невеличку подію).
Фіклет (Ficlet) — короткий фанфік.
 До фанфіків застосовують і звичайні літературні терміни:
 Дилогія (Ambilogy) — серія з двох фанфіків, як правило, максі. Трилогія (Trilogy of novels) — серія з трьох фанфіків.
Сиквел (Sequel) — продовження, де змальовано, що трапилося з героями після закінчення іншого тексту.
Приквел — опис подій, які трапилися з героями до подій певного тексту.
А ось і словник юних фікрайтерів, або фіків (авторів фанфіків): 
пейринг — сюжетний поворот; 
бета — особа, яка виправляє в тексті фанфіка змістові (для чого необхідно добре знати канон), орфографічні, лексичні та інші помилки; 
бетити — редагувати фанфіки; 
си́квел - фанфік, який за сюжетом є продовженням художнього твору;
 приквел — фанфік, описані в якому події відбуваються раніше за ті, про які йдеться у творі-каноні..
Не бажаючи розлучатися з улюбленими героями, шанувальники літературних творів чи кінофільмів дають їм друге життя. Кидають їх у вир нових подій, пригод, подорожей, ідей, створюючи власні оповідання, повісті, романи, вірші, п`єси. Фанфік – це різновид творчості шанувальників масової літератури. Чи можна його вважати жанром художньої літератури, наразі немає одностайної думки. Але те, що фанфік – це вияв особистої творчості, глибини таланту, проба   пера, вреші-решт, не викликає сумнівів. У фанфіку – творчій роботі з літератури – учень продемонструє рівень знань змісту оригінального програмового твору, усвідомлення його проблематики, головної думки, висловить пережиті під час читання  почуття. При цьому учневі не обов`язково бути шанувальником цього твору. Даючи дітям можливості виявити фантазію, необмежену творчу уяву, вільно висловити емоції, учитель отримує шанс виявити обдаровану особистість. Фанфік – один із ефективних способів виявлення обдарованих дітей - тих, чиї творчі роботи відзначатимуться глибиною думки, оригінальністю, небуденністю, неординарністю образів, ідей, сюжету, композиції.
Учителю важливо вміти мотивувати творчість школярів, пробуджувати в них бажання діяти нешаблонно, оригінально, цікаво, стимулювати до творчого здобуття знань і заперечення стереотипів та звичних схем діяльності, сприяти становленню самостійної творчості у різних сферах життя. Цей процес багатогранний, тривалий і передбачає вміння педагога творчо підійти до розв’язання проблеми навіть у звичному матеріалі.     Велику користь для розвитку дитини дає залучення її до творчої, а не лише «сприймальної»  діяльності. Якщо учень у школі не навчиться нічого творити, то й у житті він лише наслідуватиме і копіюватиме. Справа словесника – підготувати читача, який добре відчуває слово і критично мислить. Тому пройти школу літературної творчості корисно не тільки обдарованим і здібним учням, а усім. Тож, використовуючи у своїй роботі практику створення фініків, учитель не тільки матиме нагоду виявити літературно обдарованих дітей, а й сприятиме розвитку творчих здібностей усіх учнів, розширенню їх уяви, фантазії, збагаченню їх словникового запасу, посиленню (а в когось, можливо, й пробудженню) інтересу до літератури як виду мистецтва, джерела духовності, добра. Врешті, цей процес формуватиме любов до Слова, до рідної мови, а через неї – національну свідомість.
Для створення фанфіку - домашнього завдання - немає обмежень у часі, тому обсяг роботи має бути довільним. У шкільній практиці, звичайно, не варто вимагати від учнів створювати фанфіки розміру максі, міді. Достатньо навчити писати міні-фанфіки. Результат залежатиме від глибини таланту, обдарованості, від ступеня зацікавленості роботою. Наприклад, придумати власну розв`язку подій, зробити другорядного героя головним (ввести нову сюжетну лінію), дописати «втрачену» сторінку, скласти епілог(приквел) або пролог (сиквел), створити власний твір за мотивами оригіналу тощо.
Ви можете запропонувати учням написати фанфіки за такими завданнями:
Напишіть власний кінець казки «Про правду і кривду»,
Змініть завдання для Марусі у казці «Мудра дівчина»,
Допишіть пригоди Лиса Микити в місті (за казкою Івана Франка «Фарбований лис»),
Опишіть, які почуття переживала Хуха-Моховинка, коли було зруйновано її домівку в старій сосні,
Ознайомтеся з представниками української демонології. Введіть в казку «Потерчата» міфологічну силу, яка протистояла б Потерчатам. Які зміни стануться в сюжеті казки?
Напишіть перелік справ, які вам треба доробити, аби не потрапити до країни Недоладії.
Доповніть зміст казки Галини Милик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» власним описом міста Недоград.
Змініть кінець оповідання В.Винниченка «Федько-халамидник»
Доповніть текст оповідання «Лось» листом-засудженням браконьєру, який вбив Лося.
   Напишіть п’ятий життєпис Хлопчика-Фігурки, який задоволений собою.
Опишіть уявну зустріч Павлика із оповідання С.Черкасенка «Маленький горбань» та Жені із оповідання Є.Гуцала «Олень Август».
Напишіть оповідання за віршем Т.Г.Шевченка «Мені тринадцятий минало».
Напишіть розповідь про молоді роки Лени Булиги, героїні повіті Б.Харчука «Планетник»
Трансформуйте новелу любові Пономаренко «Гер переможений» у оповідання
Доповніть повість Анатолія Дімарова «Блакитна дитина» розповіддю про пригоди сучасних школярів
Запиши поезію Ліни Костенко «Кольорові миші» прозою. Доповніть свій запис виступом адвоката Анни, який міг бути проголошений ним на суді
Доповніть цикл «Дивосвіт» І.Калинця власними образами
Запишіть діалог, який міг би статися між Сашком (повість О.Довженка «Зачарована Десна») та Михайликом (повість М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять»)
Напишіть оповідання, в якому герой оповідання «Скарб» матиме протилежні риси характеру. Як при цьому зміниться сюжет твору?
Що таке на світі щастя? – спитав би я у дуже письменних…
Запишіть свою версію закінчення оповідання «Скарб»
Напишіть повчальну бесіду Мишки з мишенятами(За казкою Б.Лепкого «Мишка»)
Напишіть твір за поданим початком:
Людина нібито не літає…
А крила має.
А крила має!
Уявіть, що в печеру до Івана Вишенського залетів не вишневий цвіт, а ваш лист. Який зміст він би мав?
Складіть пісню-плач України за Іваном Вишенським.
Уявіть, що ви знаходитесь в печері на місці Івана Вишенського. Яку бесіду з Богом повели б ви?
Із цитат з поезій Тараса Шевченка складіть власний вірш про майбутнє України
Складіь і запишіть уявний діалог Марії та Анни, героїнь творів Івана Франка «Сойчине крило» та «Украдене щастя»
Напишіть продовження новели «Сойчине крило». Чи мають герої новели майбутнє?
Напишіть лист-осуд Саві та Рахірі, героям твору М.Коцюбинського «Тіні забутих предків»
Фанфік дає великі можливості як учням, так і вчителям.   
Для учнів:
  • фанфікшен – це простір для фантазії;
  • розвиває творчі здібності;
  • потребує самостійної роботи у виборі тем, образів;
  • навчає вмінню лаконічно висловлюватися; 
  • формує інтерес, бажання розвиватися, бачити свої успіхи;
  • виховує самооцінку, надає можливість побачити свої здібності, розвиває впевненість у собі.
Для вчителя:
  • жанр фанфіку дозволяє перевірити рівень сприйняття твору учнем;
  • допомагає побачити діалог письменника і учня (зазвичай скритий від педагога);
  • розкриває очі вчителя на творчі можливості учнів;
  • зміст твору, що вивчається, краще засвоюється завдяки поєднанню творчої уяви учня з позитивними емоціями під час створення власного оригінального твору.
Слід пам`ятати, що творчість людська не має меж. Тому не варто строго дотримуватися тієї жанрової специфіки фанфіку, яка створена і відома сьогодні. Не треба заганяти творчу працю учнів у рамки певного жанру і засмучуватись через те, що цікава робота, написана оригінально і талановито, але  не вписується в жоден із відомих жанрів. Для творчості не може бути лімітів. Дітям слід пропонувати  спробувати свої сили в тому, що вже відпрацьовано іншими, але й не обмежувати їхню фантазію. Хай вибір залишається за ними. І нехай вони створюють нові жанри! 


ВИКОРИСТАННЯ МЕНТАЛЬНИХ КАРТ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ В 7 КЛАСІ


Дивись тут https://rudenko.kh.ua/clubtutors/vikoristannya-mentalnih-kart-na-urokah-ukrayinskoyi-literaturi-v-7-klasi/
Робота вчителя на уроках української літератури при вивченні поетичних творів ускладнюється тим, що лірика сприймається учнями складніше, аніж прозові твори, що дають можливість дітям стежити за певним розвитком подій у житті персонажів оповідань чи повістей. Свідченням цього можуть бути підсумкові уроки наприкінці року, коли учні пригадують все, що було вивчено за рік. Більшість із школярів з великими труднощами пригадують тематику й авторів вивчених поетичних творів. Тому складання ментальної карти, що викликає в уяві дитини певні асоціації і розвиває фантазію, є дуже корисною на подібних уроках.
Розглянемо процес складання міні-карти пам‘яті під час вивчення поезії Ліни Костенко «Крила».


Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учня при вивченні цього твору полягають у розумінні школярів різниці між матеріальним і духовним світом, умінні виразно і вдумливо читати поезію, визначати провідну думку твору, умінні розшифровувати і коментувати метафоричний підтекст образів, висловлювати власні міркування про духовне наповнення кожного, індивідуальні способи його проявів у реальному сучасному житті, дискутувати про необхідність бути духовно розвиненим і багатим.
Після знайомства з поезією Ліни Костенко «Крила» для первинного осмислення твору учнями їм можна запропонувати складання індивідуальної міні-карти пам‘яті. Ключовим образом, зрозуміло, стануть крила.
На малюнку ми бачимо, що ключовий образ крил породжує певний ряд асоціацій, найважливішою серед яких є духовність, що втілена в образі храму й розташована в найвищій точці карти. Не менш важливими для людини проявами є творчість, до якої людина рухається через фантазію. Крила дарують людині радість і натхнення, які до того ж є взаємопов‘язаними між собою. Крила дають можливість створювати красу власними руками і помічати красу навколишнього світу, дарованого людині Богом. Однак людині не слід забувати, що вона може обламати крила, тобто втратити ці високі поривання, прагнення, мрії; скласти крила – тобто відмовитися від прагнень чи боротьби, скоритися; опустити крила – утратити впевненість у собі, зневіритися у власних силах; дозволити підрізати собі крила – позбавити себе можливості здійснювати щось, підірвати власну міць, знесилитися. Проте все це залежить від самої людини, бо вибір завжди залишається за нею. Тому слово «вибір» на малюнку зазначено найбільшим шрифтом, більшим навіть за «духовність» і «крила».
Традиційна робота з теорії літератури багатьом учням здається нудною, нецікавою й непотрібною. До того ж мало хто зі школярів прагне заучувати сухі наукові визначення термінів. Використання ментальних карт дає можливість учням швидко й легко засвоїти подібний матеріал.
Наприклад, згідно Програми з української літератури для загальноосвітніх навчальних закладів учні сьомого класу мають познайомитися й засвоїти, що таке символ. Підручник подає визначення, що символ – це умовне позначення якогось предмета, поняття, явища, процесу; художній образ, який відтворює певну думку, ідею, почуття. Наприклад, калина – символ вогню, сонця; безперервності життя, роду українців. Символом може бути й людина.

Наприклад, Тарас Шевченко – символ України, цілого народу, його плоті та крові, голосу народу над фізичним і духовним кріпацтвом, нездоланності України, невмирущої слави. Символ має як загальнолюдський, так і національний характер. Символічною може бути й назва твору, наприклад, назва автобіографічної повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять», де лебеді символізують плин життя, щасливе дитинство, чистоту, відродження.
Міні-карта пам‘яті, може бути складена на основі статті підручника, наприклад, ключовим образом, обираємо слово «символ».
Автор: Хізова Ю.І. учитель ХЗОШ І-ІІІст № 122, спеціаліст вищої категорії, учитель-методист

ОДЯГНІТЬ КАПЕЛЮХ!


Чи зустрічались ви з проблемою, про яку думали постійно, а вона ніяк не вирішувалась? Можливо її, проблему, потрібно було розглянути з різних точок зору?
метафориЕдвард де Боно пропонує розглядати проблемні (і не тільки) питання, приміряючи по черзі шість різних капелюхів, які символізують різні типи мислення:
білий – аналітичне мислення,
червоний – емоційне мислення,
чорний – критичне мислення,
жовтий – позитивне мислення,
зелений – творче мислення,            
синій – формувальне (оцінне) мислення або мислення про мислення.
Чому потрібно одягати капелюхи?
Капелюхи – візуальні символи, які дозволяють людині спрямовувати процес мислення в потрібному напрямку.
Хто одягає капелюхи?
Приміряти капелюхи можна і в групі, і поодинці. метафори
Якщо обговорення відбувається в групі, то однакові капелюхи можуть одягати всі учасники групи, тоді дискусія відбувається лише в одному напрямку.
Якщо всі учасники групи в різних капелюхах, то кожний учасник пропонує ідеї, виходячи з власного кольору капелюха, тобто певного виду мислення.
Який капелюх одягати першим?
Як правило, обговорення починається з білого капелюха (інформації з проблеми).
В якій послідовності потрібно одягати капелюхи?
Класична послідовність капелюхів наступна:
 БІЛИЙ – аналізуємо інформацію з теми,
 ЧЕРВОНИЙ – висловлюємо власне ставлення до інформації, що обговорюється,
 ЧОРНИЙ – розглядаємо припущення щодо достовірності даних та критично оцінюємо їх, шукаємо недоліки вирішення проблеми;
 ЖОВТИЙ – знаходимо переваги у вирішенні проблеми, позитивне в даних;
ЧОРНИЙ ТА ЖОВТИЙ МОЖУТЬ ПОМІНЯТИСЯ МІСЦЯМИ
 ЗЕЛЕНИЙ – шукаємо нові підходи до розв’язання питання, розглядаємо альтернативні концепції, пропонуємо різні ідеї (навіть фантастичні та безглузді на перший погляд);
 СИНІЙ – оцінюємо результати роботи, обговорюємо наступні дії, аналізуємо процес мислення, який щойно відбувся.
ПОСЛІДОВНІСТЬ КАПЕЛЮХІВ МОЖНА ЗМІНЮВАТИ!
Чи потрібно одягати всі капелюхи за один раз? шляпа2
Для цілісного розгляду проблеми краще одягати всі капелюхи послідовно. Але за потреби можна використати ті капелюхи, які будуть корисними в певній ситуації.
Розглядаючи проблему з різних позицій, ми тренуємо критичне мислення. Таке вміння є дуже потрібним у сучасному світі.
Метод шести капелюхів можна використовувати для розвитку критичного мислення у дітей. Запропонуйте їм переказати відому розповідь з позицій різних капелюхів. 

Конструктор уроку

 Початок уроку

Грамотна організація початку уроку дозволить не тільки привернути увагу учнів до вчителя, зацікавити учнів, але і включити дітей в активну розумову діяльність з перших хвилин заняття.
Нестандартний вхід в урок.
Відстрочена відгадка.
Асоціативний ряд.
Дивуй.
Фантастична добавка.
Неоголошена тема.
 Актуалізація знань

Учитель організовує:
  •  актуалізацію вивчених способів дій, достатніх для побудови нових знань, їх узагальнення та знакову фіксацію;
  • актуалізацію відповідних розумових операцій і пізнавальних процесів;
  • мотивацію до пробних навчальних дії ("треба" - "можу" - "хочу") і його самостійне здійснення.
Ланцюжок ознак.
Я беру тебе з собою.
Так-ні.
Крок за кроком.
Жокей і кінь.
Товсте і худе запитання.
Питальні слова.
Згоден - не згоден.
До - Після.
Ігрова мета.
Кошик ідей, понять, імен.
Розвиваючий канон.
Хибна альтернатива
 Вивчення нового матеріалу

На даному етапі вчитель організовує вивчення нового матеріалу через навчальну діяльність школярів.
Пінг-пон «Ім'я - Значення».
Лови помилку.
Інсерт.
Послухати-домовитися-обговорити.
З-Х-Д
Добре погано.
Зв'язки.
Зигзаг
Стратегія «ІДЕАЛ».
Своя опора.
Ціле-частина. Частина-ціле.
Винахідницька задача.
Конструктор ТРВЗ «Подія»
Конструктор ТРВЗ «Поєднання протилежностей»
 Обговорення та вирішення проблем

На даному етапі учні в комунікативній формі обмірковують проект майбутніх навчальних дій: ставлять мету (метою завжди є усунення виникаючих труднощів), погоджують тему уроку, вибирають спосіб, будують план досягнення мети і визначають засоби-алгоритми, моделі і т.д. Цим процесом керує вчитель: на перших порах за допомогою навідного діалогу, потім - спонукаючого, а потім і за допомогою дослідницьких методів.
«Забудько».
Стратегія «ІДЕАЛ».
Стратегія «Фішбоун».
Добре погано.
Силовий аналіз.
Генератори-критики.
Діаграма Венна.
Зворотна мозкова атака.
 Вирішення навчальних завдань
При проведенні даного етапу використовується індивідуальна форма роботи: учні самостійно виконують завдання нового типу та здійснюють їх самоперевірку, покроково порівнюючи з еталоном. На завершення організовується виконавська рефлексія ходу реалізації побудованого проекту навчальних дій і контрольних процедур.
Емоційна спрямованість етапу полягає в організації, по можливості, для кожного учня ситуації успіху, мотивуючої його до включення в подальшу пізнавальну діяльність.
Морфологічна скринька.
Створи паспорт.
Ситуаційні завдання.
Винахідницька задача.
 Контроль знань, зворотній зв'язок
На даному етапі виявляються межі застосування нового знання і виконуються завдання, в яких новий спосіб дій передбачається як проміжний крок.Організовуючи цей етап, вчитель підбирає завдання, в яких тренується використання вивченого раніше матеріалу, що має методичну цінність для введення в подальшому нових способів дій. Таким чином, відбувається, з одного боку, автоматизація розумових дій по вивченим нормам, а з іншого - підготовка до введення в майбутньому нових норм.
Метод інтелект-карт.
Жокей і кінь.
Ланцюжок ознак.
Діаграма Венна.
Рюкзак
 Формування вміння задавати питання

Формується вміння ставити запитання.
Хочу запитати.
Товсте і худе запитання.
Питальні слова.
Питання до тексту.
Ромашка Блума.
 Рефлексія

На даному етапі фіксується новий зміст, вивчене на уроці, і організовується рефлексія і самооцінка учнями власної навчальної діяльності. На завершення співвідносяться її мета і результати, фіксується ступінь їх відповідності, і намічаються подальші цілі діяльності.
«Телеграма».
Кольорові поля.
Думки в часі.
Шість капелюхів.
Сінквей.
Райтинг.
Хайку.
Діаманта.
До - Після.
З-Х-Д
Повідом своє Я.
Рюкзак.

Алгоритм конструювання уроку1. Уявити урок у вигляді логічно закінчених модулів з чітко визначеною метою і планованим результатом.2. Виходячи з тематики уроку, мети модуля, з урахуванням вікових психологічних особливостей розвитку дітей, вибрати педагогічний прийом або техніку з банку прийомів.3. Для підготовки навчальних завдань на основі матеріалу підручника може бути використаний конструктор ситуаційних завдань Ілюшина.4. Проаналізувати отриманий сценарій уроку з точки зору здоров'я заощадження. Розглянути вибрані прийоми або техніки на предмет використання ІКТ.5. Оцінити ККД уроку, спираючись на принцип ідеальності: максимальний ефект навчальної діяльності учнів при мінімальній діяльності вчителя.6. Приготуйте презентацію уроку для публічного представлення.7. Публічне представлення сконструйованого уроку.

Немає коментарів:

Дописати коментар