Підказки та поради від колег



https://www.facebook.com/photo.php?
fbid=469041733680447&set=pcb.2487425541309859&type=3&theater&ifg=1

Лото за романом "Айвенго" В.Скотта

Перший стовпчик не розрізаємо, в другому - розрізаємо всі рядки. Граємо на швидкість і правильність. За завдання можна отримати 10 балів. Хто знайде помилку, отримає додаткові 2 бали.

Гіфки на уроках


Гіфки - анімовані зображення.



Піраміда твору

http://svitzarubijnoiliterat.blogspot.com/2018/08/blog-post_45.html





Казанок гарного настрою

http://svitzarubijnoiliterat.blogspot.com/2019/08/blog-post_20.html#more


Клоуз-тести за повістю О. Гріна "Пурпурові вітрила"

Клоуз-тест
Розділ 1

Лонгрен, колишній моряк, жив зі своєю дочкою Ассоль на кошти від продажу зроблених ним____________.
Сусіди  його_________. Вони вважали Лонгрена винним у смерті __________ _____________. Меннерс колись не надав допомоги Мері, дружині Лонгрена, яка намагаючись врятувати від голоду крихітку Ассоль, звернулася до нього _______________.  Їй довелося йти по негоді в місто, щоб закласти ______________. Після цього вона захворіла і ____________. Тому, коли Меннерс тонув, Лонгрен, який стояв на березі, не надав йому ___________. Через історію з батьком, земляки не шанували і _________. Вона росла одна, замінюючи спілкування з іншими дітьми, _________. В один із днів, батько відправив Ассоль в місто з ____________.  Граючи, дівчинка спустила на воду яхту з _________ _________. Струмок підхопив іграшку і поніс за ___________.  Дівчина довго бігла, не упускаючи яхту з виду, але наздогнати не ___________.  Їй допоміг _____________.  Старий Егль повернув дівчинці іграшку і пообіцяв, що колись, коли Ассоль вже буде великою, до берега їх села підійде яхта з ___________ ____________.  На очах у здивованих жителів села прекрасний хоробрий принц забере її в країну __________ ____________. З тих пір Ассоль не переставала чекати яхту з ________ __________.  Жителі села  над нею _______________.




Клоуз-тест
Розділ 2 

Грей Артур Грей був ________ сином знатної і багатої родини. Він виріс у похмурому, але величному _________. Його батьки були невільниками свого становища і багатства, які справно віддавали данину законам вищого суспільства, збирали галерею зображень предків, і в такому ж _____і виховували свого хлопчика. У цьому плані вони трохи прорахувалися, оскільки Артур ріс дитиною з живою і ________ душею. На ________ році життя вже було помітно, що для нього характерний тип лицаря, шукача химерних пригод і чудотворця. Все змінилося в житті Артура, коли йому було ___________ років. Одного разу в бібліотеці він побачив над дверима величезну картину, на якій _________ здіймало на гребені морського валу. Він розумів, що в морському світі головне місце належить ________. Ця думка міцно засіла в його свідомості, і коли йому виповнилося __________, він тайкома залишив рідну домівку і відправився служити морю. Він став юнгою на шхуні «Ансельм» під командуванням доброго, але суворого капітана _______. Саме ______ познайомив Грея з премудростями морської справи, навчив користуватися навігацією, вести бухгалтерію і т.д. У __________ років Грей зміг купити свій власний трищогловий галіот  ________ До того моменту його батька вже не було, а мати ________. Вона не сприймала серйозно захоплення Артура, але _________ своїм хлопчиком.





Лінія долі Альбера Камю

Прийом критичного мислення «ЗаХіД» можна адаптувати до індивідуальної, парної чи колективної роботи. Це візуальний упорядник, який допоможе учням організувати інформацію до, у процесі та після вивчення конкретної теми. Такий підхід використовується на початку тематичного блоку, для активації набутих раніше знань та для контролю засвоєння матеріалу.

Процес виконання

1. Створіть таблицю ЗаХіД

Роздайте заздалегідь підготовані таблиці, або попросіть учнів намалювати їх у зошиті. Зразок ми додаємо. Таблиця містить три колонки: Що Знав з теми, що Хотів дізнатися та про що Дізнався.

2. Озвучте тему уроку та заповніть першу колонку

Запитайте в учнів, чи вони щось знають про оголошену тему.  Це може бути індивідуальна робота, групова чи обговорення усім класом. Усе залежить від складності матеріалу та новизни теми. Вчитель може проаналізувати відповіді. На цьому етапі можуть виникнути суттєві труднощі – учні виголошують, пишуть хибні відповіді. У цьому випадку може бути доречним одразу виправити помилки. Та інколи можна і не акцентувати на цьому, аби учні згодом могли самостійно виправити помилки у процесі вивчення матеріалу.

3. Заповніть другу колонку

Попросіть учнів дати відповідь на питання другої колонки. Деякі школярі можуть зіткнутися з проблемою формулювання запитань до нової теми. Складно буде почати, особливо, якщо дотепер школярам не доводилось стикатись з цим питанням. Корисним буде дати орієнтири: «Хто? Що? Де? Коли? Чому? Як?». Це своєрідні підказки. Хай учні дадуть відповіді на ці питання, вони наштовхнуть на правильний курс дослідження. Учителю цей крок допоможе зрозуміти, що учні очікують від уроку.

4. Заповніть третю колонку та проаналізуйте перші дві

Можна заповнювати третю колонку протягом уроку, можна наприкінці. Але існують ще варіанти – заповнювати таблицю протягом вивчення теми. І на підсумковому уроці вказати ті нові знання, які отримали. Така робота може бути однією зі складових тематичного оцінювання.
Дозвольте протягом вивчення теми додавати питання у другу колонку. Це знак того, що учні включилися в процес освоєння нових знань. Якщо у першій колонці були помилкові твердження, можна виправити їх саме на цьому етапі.
Перевага цього прийому у тому, що з його допомогою можна освоювати нові знання та вирішувати непрості питання психологічного характеру. Зокрема, доцільно буде звернутися до прийому «ЗаХіД» під час різних тематичних виховних заходів.

https://naurok.com.ua/post/priyom-kritichnogo-mislennya-zahid?fbclid=IwAR08-F61XvKqDP3DGlYiJT8eB9ZdPGKOb5kKxf18Phl8150W7BN6y1cTnF8

Сократівське опитування: прийом для розвитку критичного мислення учнів

Давньогрецький філософ, софіст та оратор Сократ прославився завдяки гострому розуму, вмінню знаходити сильні аргументи під час дебатів і тим, що все життя присвятив саморозвитку. Цьому він навчав і своїх учнів. І саме для цього створив список спеціальних запитань, завдяки яким вони моглт самостійно дійти певного висновку, використовуючи при цьому раніше здобуті знання. 
Ще це опитування формувало у вихованців Сократа здатність обдумувати перспективні ідеї та шукати істину. Філософ вважав, що прагнення до знань – основна функція людського розуму.
Крім генерації нових ідей, опитування мало ще одну важливу функцію – це ефективний спосіб переконання. Для цього варто пріоритетне запитання поставити на третє місце, тоді як перші два мають бути простими, не забиратимуть багато часу і на які точно можна відповісти згодою. Коли на кожному етапі такої маніпуляції людина каже «так», вона поступово заспокоюється, а її психіка автоматично налаштовується на чергову згоду. Оратор стверджував, що монолог, як форма переконання, малоефективний, тоді як діалог складніший та більш продуктивний. 
Як використовував цей прийом Сократ? Він вів дискусії незвичайним способом: ставив співрозмовнику запитання в такому порядку, щоб відповіді формували зв'язну розповідь, де одна думка випливає з іншої. Співрозмовник під час дискусії самостійно озвучує те, про що раніше і не знав, але що зрозумів самостійно завдяки роздумам (насправді, ні, йому ці думки дещо нав'язали).

Чому вчителі мають використовувати сократівське опитування?

Сократівське опитування ніби створене для того, щоб за допомогою самих лише запитань з'ясувати рівень знань дітей та зрозуміти, наскільки вони є компетентними у тій чи іншій навчальній дисципліні. Діти у процесі діалогу роблять неочікувані висновки, тренуються правильно формулювати думок, навчаються встановлювати причинно-наслідкові зв'язки та розвивають мислення. 
Основне завдання вчителя – сприяти тренуванню розуму та вмінь школярів, а не нав'язувати власні погляди і переконання. Сократ вважав, що розвиток глибоких та важливих міркувань дітей продуктивний лише тоді, коли вони вчаться будувати складні концепції і вирішувати проблемні питання. 

Які це були запитання?

Списку запитань особисто від Сократа не існує. Однак точно відомо, що філософ розділяв їх на кілька основних блоків. Приклад, наведений нижче, можна використати як шаблон запитань, але будь-яке з них можна замінити альтернативними варіанти, які будуть більш доречними на занятті. Будьте креативними!

Практичне використання сократівського опитування на уроці

Існує ряд принципових вимог стосовно практичного використання сократівського опитування. Їх не варто ігнорувати, адже вони забезпечать високий рівень ефективності такого методу навчання. 
  • Завчасно подбайте про базові запитання, які визначають суть та напрямок діалогу.
  • Поділіть інформацію на частини (намагайтесь у запитаннях розділити проблему на підпроблеми).
  • Кожне запитання має формувати стратегію або модель вирішення проблеми. 
  • Викладач має натякати на думку, а не проговорювати готові ідеї для вирішення проблеми.
  • Ставте логічні та цікаві запитання, які встановлюють причинно-наслідкові зв'язки і допомагають шукати нестандартні шляхи вирішення проблем.
  • Стимулюйте запитаннями емпіричне, аналітичне та творче мислення дітей. Учні мають кожну свою гіпотезу аргументовано пояснювати та перевіряти на достовірність.
  • Давайте дітям час на роздуми (щонайменше 30 секунд) та слідкуйте за логічним переходом учнівських міркувань від однієї тези до іншої.
  • Періодично узагальнюйте зі школярами сказане та фіксуйте ключові моменти дискусії.
  • Підключайте до обговорення ввесь клас та коригуйте відповіді за допомогою запитань, якщо учень не зовсім правильно розуміє суть проблеми.
Використання сократівського методу навчання розвиває у дітей навички незалежного мислення. Цей метод унікальний, а його вміле використання вважається майстерністю. Якщо викладач застосовував на уроках метод сократівського опитування, ці заняття часто потрапляли в історію (згадувались у різній літературі) як зразки ораторського мистецтва.

Досвід роботи Бединської Людмили








Немає коментарів:

Дописати коментар