Усі уроки зарубіжної літератури. 9 клас - Паращич 2017
Просвітництво
Підсумкові запитання і завдання
Перший рівень
1. Коротко схарактеризуйте добу Просвітництва в Європі. Що ви знаєте з уроків історії про роль просвітницьких ідей в Україні; у створенні Сполучених Штатів Америки (1776 р.)?
2. Який ліричний твір Шиллера став найпопулярнішим у країнах Європейського Союзу? Чому? Завдяки яким особливостям цей твір залишається актуальним у ХХІ ст.?
3. Схарактеризуйте ідейний задум роману Свіфта «Мандри Гуллівера».
Другий рівень
1. Назвіть основні ознаки літературних творів Просвітництва. У якій країні вперше з’явилися такі твори? Чому саме там?
2. Дайте визначення поняття «композиція». Схарактеризуйте композицію роману «Мандри Гуллівера».
3. Дайте визначення поняття «ода». Проілюструйте його прикладами з прочитаної оди Шиллера та поезії Гете «Прометей».
Третій рівень
1. Яку роль у романі «Мандри Гуллівера» відіграють іронія, сарказм, езопова мова?
2. Які символи використано в оді Шиллера «До радості»? Розкрийте їхню роль у творі.
3. Якими художніми засобами передано настрій ліричного героя «Травневої пісні» Гете?
Четвертий рівень
1. Чи можна вважати Просвітництво єдиним стилем доби? Як цей стиль взаємодіяв із класицизмом? Що таке веймарський класицизм?
2. Чому Гете називають останнім просвітителем, а його трагедію «Фауст» - щоденником Просвітництва в Європі?
3. Як просвітителі ставилися до усної народної творчості? Що важливіше для Гете як автора балади «Вільшаний король»: «дитячі» страхи й забобони фольклору чи «доросле», раціональне сприйняття світу сучасним авто- ром-просвітителем? На які обмеження раціоналізму вказує сюжет балади?
Теми творів
1. «Мандри Гуллівера в Україні».
2. «Ода Шиллера «До радості» - гімн сучасної Європи».
3. «Життя, віддане людству: Й.В. Гете - просвітитель, письменник, учений».
Клуб книголюбів
1. Поряд з образом Гуллівера в англійській літературі стоїть образ Робінзона Крузо. Ці персонажі були породжені однією добою, що й визначило певну подібність між ними. Поміркуйте, що споріднює і що відрізняє героїв Свіфта і Дефо. Чи можна вказані вами спільні риси Лемюеля Гуллівера й Робінзона Крузо вважати прикметами просвітницької літератури? Відповідь обґрунтуйте.
2. Творчий проект. «Марсельєзу» (державний гімн Франції) так само, як оду «До радості», було створено наприкінці XVIII ст. Підготуйте доповідь про історію цього гімну. Останню частину свого виступу присвятіть порівнянню «Марсельєзи» з одою «До радості» (жанр, композиція, образи-символи тощо)
Джерело: https://zarlit.com/textbook/9klas_1/11.html
Немає коментарів:
Дописати коментар